Newton Primary School

24 maja uczniowie klas drugich chcąc odkryć świat sprzed milionów lat udali się wspólnie z wychowawczyniami i rodzicami w podróż pełną wiedzy i przygody. W Jura Parku w Bałtowie stanęli w oko w oko z dinozaurami – mezozoicznymi olbrzymami.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ścieżki dydaktycznej. Pani przewodnik prowadziła nas przez sieć stanowisk i terenowych ekspozycji śladów dinozaurów w miejscach, gdzie zostały one znalezione. Edukacyjny spacer zakończyliśmy w Gondwanie – tajemniczej wiosce przedstawicieli człowiekowatych sprzed około 30 tysięcy lat.

W Muzeum Jurajskim zwiedziliśmy dwie sale: salę poświęconą minerałom i salę z skamieniałymi szczątkami z morza mezozoicznego.

Dużo strachu napędziła nam wizyta w Prehistorycznym Oceanarium, w którym zobaczyliśmy podwodne życie toczące się miliony lat temu.

Pełni wrażeń wsiedliśmy do amerykańskiego schoolbusa i ruszyliśmy na zwiedzanie Zwierzyńca Górnego. Obserwowaliśmy tam lamy, strusie, antylopy żyjące w warunkach zbliżonych do ich naturalnego środowiska.

W Zwierzyńcu Dolnym – krainie ptactwa szukaliśmy mandarynkę oraz podglądaliśmy kuce, kozy, wiewiórki, surykatki. Szkoda, że papugi nie chciały z nami porozmawiać.

Skorzystaliśmy również z zaproszenia czarownic i udaliśmy się do Sabatówki. Sprawnie wykonaliśmy powierzone nam zadania, za które otrzymaliśmy niezmywalne pieczątki.

W deszczu pobiegliśmy na warsztaty paleontologiczne. Opłacało się. Każdy z nas wcielił się w małego paleontologa i wykopał miniaturkę dinozaura. W dowód wielkich osiągnięć w prowadzeniu wykopalisk uzyskaliśmy Certyfikat Paleontologa.

Pełni wrażeń wracaliśmy do domów. Jak prawdziwi turyści wytrwaliśmy do końca podróży dzieląc się wrażeniami z kolegami? Pomimo zmęczenia chętnie obejrzeliśmy film „Sing” i razem z bohaterami śpiewaliśmy ulubione piosenki.

Niecierpliwie czekamy na kolejną wycieczkę.